vv Assendelft kiest voor trainersduo

21 januari 2022 9:30

Met ingang van seizoen 2022/2023 staan Lars Keppel en Patrick van der Fits voor de groep van Assendelft.

Lars Keppel (36) gaat zijn tweede seizoen in.  Het eerste seizoen is tot nu toe succesvol verlopen met een goede kans op het winnen van de eerste periode. Hopenlijk kan het seizoen snel weer opgestart worden. De ervaren Patrick van der Fits (52) is door vv Assendelft gecontracteerd als versterking van de technische staf en hoofdtrainer van de selectie voor het nieuwe seizoen.

Patrick van der Fits is momenteel ook assistent trainer bij de koploper tweede divisie Katwijk. Deze functie blijft hij vervullen. In het verleden is hij actief geweest als hoofdtrainer bij onder andere VVSB, SVW’27 en Vitesse’22.

Bestuurslid technische zaken Paul Bergkamp: ‘Met het aanttrekken van Patrick van der Fits laten we onze ambities zien om een stabiele eerste klasser te blijven. Tevens spreken we het vertrouwen uit in de ontwikkeling van Lars Keppel. Hij voldoet uitstekend als hoofdtrainer bij onze dorpsclub. We hebben er alle vertrouwen in dat hij de opleiding UEFA A gaat voltooien als hij hiervoor wordt toegelaten. Lars zit in de laatste fase voor de toelating. Patrick zal bij deze opleiding als mentor fungeren. Over de samenwerking tussen beiden zijn goede afspraken gemaakt.’

De gesprekken met een vertegenwoordiging van de spelers en het bestuur zijn zeer positief verlopen.

Marco van Biljouw verlengd als trainer van het tweede elftal.

Met het aanstellen van de hoofdtrainer hebben we de staf voor de selectie nieuwe seizoen compleet: Patrick van der Fits en Lars Keppel hoofdtrainer, Jan Schavemaker elftalleider, Marco van Biljouw assistent trainer/ tweede elftal, Paul Hoeve keeperstrainer, Peter Boon verzorger.

Voor nadere informatie over dit persbericht neem contact op Paul Bergkamp (bestuurslid technische zaken): 06-51144188.