In Memoriam Simon Brouwer

24 januari 2023 9:00

Afgelopen weekend werden wij opgeschrikt dat is overleden

Simon Brouwer

In de jaren 90 maakte Simon geruime tijd deel uit van de selectie van vv Assendelft. De tijd van o.a trainers Melgers, Buma en Tiggelman speelde hij ook diverse wedstrijden als linksbuiten in het 1e elftal, waar veel verdedigers zich vaak toch op hem verkeken. Mede door Simon zijn verschijning en postuur dachten velen er vaak te gemakkelijk over maar door zijn snelheid op de eerste meters, zijn harde en strakke schot en omdat hij door zijn omvang lastig van de bal te krijgen was, wist hij toch vaak beslissend te zijn. Omdat trainen niet zijn meest favoriete bezigheid was en Simon daarbij ook niet echt voor de sport leefde bleef het echter vaak bij korte periodes en invalbeurten. Later speelde hij nog een aantal seizoenen in de lagere teams waarbij het altijd de vraag was of ie er zou zijn, maar als ie er was dan was hij nadrukkelijk aanwezig en was het altijd gezellig. Ook zijn optredens in de zaal met het team van TDV de Sluijs mogen zeker niet vergeten worden.

In het werkzame leven is Simon altijd als betonboorder actief geweest, waar hij volgens velen erg goed in was. De laatste jaren sukkelde Simon met zijn gezondheid, waarbij suikerziekte en een slecht functionerend hart hem uiteindelijk fataal is geworden. Simon is slechts 58 jaar geworden.

Wij wensen de familie en betrokkenen alle sterkte toe om het gemis van Simon een plaats te
kunnen geven.

Namens het bestuur,