Shirtjes voor Gambia

12 december 2015 11:30

Eva Nol is in Gambia geweest en heeft het dorpje Kubuneh bezocht. De plaatselijke voetbalclub heeft ze voorzien van vv Assendeft shirts.

Na een bezoek aan de kliniek en de basisschool is het tijd voor de voetbalwed
strijd. Vanuit Nederland hebben we een tas vol voetbalshirts en twee ballen meegekregen. Voor de gelegenheid is er een vriendschappelijke wedstrijd geregeld en dus kunnen we vandaag vv Assendelft in het Afrikaanse dorp Kubuneh zien spelen. Uiteraard winnen ze met 2-1.

Na de wedstrijd worden we toegesproken door de leider van de voetbalcompetitie, de vertegenwoordiger van de ouderen in Kubuneh en door de aanvoerder van een van beide teams. Ze kunnen niet vaak genoeg zeggen hoe dankbaar ze zijn voor wat we hebben meegebracht. Ze hopen ons snel weer terug te zien en we maken nu deel uit van de familie. Vervolgens laten ze doorschemeren dat ze ook wel toe zijn aan nieuwe voetbalschoenen. Ik kan ze geen ongelijk geven als ik zie waar ze op spelen.
IMG-20151212-WA0001.jpg wordt weergegeven

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!