v.v. Assendelft 1 met overwinning winterstop in

16 december 2015 17:30

ZAP - v.v. Assendelft 0-1

We speelden deze inhaalzondag uit tegen ZAP (Zwaluwen Anna Paulowna) uit Breezand. Blijft altijd een beetje vreemd, het is net als v.v. Assendelft uit Krommenie. De laatste 2 jaar hebben we 2 keer gewonnen, 1 keer verloren en 1 keer gelijk gespeeld tegen deze stugge ploeg.

We begonnen deze wedstrijd behoorlijk gehavend door blessures van Sven, Joey, Anthony, Kevin en een schorsing van Marly. Guillaume wist toch weer een behoorlijk team neer te zetten waarin Robin en Lars in de basis stonden en de jeugdige Jacob en Jesse op de bank. Robin en Lars deden het prima, zeker in de 1e helft. Ze waren op het einde van de wedstrijd, door het hoge tempo, wel moe gestreden. Tip; in de winterstop ouderwets twee maal in de week een rondje om de veen! In tegenstelling tot vorige week, wat ik een tam partijtje vond, werd er deze week enorme strijd en inzet geleverd. De omstandigheden waren niet geweldig; een hobbelig veld, een stugge tegenstander, geen optimale scheidsrechter en in de 2e helft lichte duisternis. Toch werd er qua inzet een prima wedstrijd neergezet. In de 1e helft hadden we best veel kansen. Na een vrije schop van Patrick, schoot Ali net over. Een mooi schot van Robin ging net naast. Jurriaan 2 keer alleen op de keeper af, die keurig redde. Ook ZAP kreeg een paar kansen, schot net voor langs en na een missertje van Patrick, die achterin op de plaats van Anthony speelde, werd de bal gelukkig door Danny weggeschoten. Een ZAP speler kreeg geel na een grove overtreding op Robin. Zo ging de wedstrijd wat heen en weer, maar kreeg Assendelft toch de beste kansen. De laatste minuut voor rust kregen we een corner die Jurriaan via z'n neus in het doel wist te krijgen 0-1. Dit was wel erg lekker rusten en ook wel verdiend.

Na de rust begonnen we met tegenwind aan een behoorlijk spannende 2e helft. Onder leiding van Jordy die als een echte aanvoerder in de strijd voorop ging (ik hou er niet van mijn eigen zoon te complimenteren, maar hij was deze wedstrijd echt goed) en de gebroeders de Vries, vandaag de "oude kern" (25 en 26 jaar) van Assendelft wisten we met enorme inzet en geen mooi voetbal de voorsprong te verdedigen. In de 7e minuut kreeg Jurriaan nog een gele kaart na een overtreding. Vlak hierna kreeg Ron, die een prima wedstrijd speelde, een schitterende kans die naast ging. Ook Calvin ging alleen op de keeper af, maar zijn inzet werd gestopt. Lars en Ron kregen van de niet zachtzinnige ZAP spelers beide een klap in het gezicht, waar de scheidsrechter geen geel voor gaf. Mark, daarentegen kreeg meteen geel na een lichte overtreding. De laatste 20 minuten kwam Stefan in het veld voor de licht geblesseerde Jurriaan. Stefan is meestal wel goed voor een goaltje, maar de laatste 20 minuten kwam Assendelft nauwelijks aan aanvallen toe. We kregen 4 corners achter elkaar tegen, wat spannende momenten opleverde. Halil straalde echter zelfvertrouwen uit en speelde prima. Mijn vrouw zat diverse malen op haar hurken achter de reclameborden (durfde niet te kijken) en uitte diverse Australische vloeken richting scheidsrechter en ZAP spelers, die dit gelukkig niet begrepen. We stonden steeds naar de klok te kijken en na nog wat extra tijd floot de scheidsrechter af. De jongens vlogen elkaar om de nek, na deze geweldige strijd. Mannen fantastisch, we hebben genoten. Misschien niet van het mooie voetbal, maar wel van de enorme vechtlust. Guillaume ging, zoals hij beloofd had, bij winst op de fiets in het donker richting Koppie Bar. Ik hoop dat jullie als afsluiting van de 1e helft van het seizoen een paar leuke uurtjes bij onze trouwe sponsor de Koppie Bar (Martin, Annie, Marion en Ludo) hebben door gebracht. Ik hoop ook dat we na de winterstop duidelijkheid hebben of Guillaume nog een seizoen blijft (van mij mag hij ook voor 10 jaar tekenen!). Ik vind het geweldig dat we met een 4e plaats de winter ingaan en hoop dat we nog wat verrassends in de tweede helft gaan doen. Beterschap aan alle geblesseerde spelers en ik hoop dat jullie een leuke trip naar Brugge hebben. Verder wens ik iedereen prettige kerstdagen en een "enorm" gezond en goed 2016 toe.

Opstelling: Halil  Suzulmus, Calvin Drakestein, Patrick de Vries, Jordy Jongens, Danny Rijser, Lars Vendrig, Mark de Vries, Ali el Gazali, Robin Herlé, Ron v.d. Valk, Jurriaan v.d. Water, (72' Stefan Kuiper)

Wissels: Stefan Kuiper, Robbin Brinkman, Jesse Sijm en Jacob de Vos

Kees Jongens