Strijdend ten onder

17 juni 2019 12:45

De laatste in de serie van drie om het behalen van promotie naar de eerste klas werd voor ons gespeeld in Beverwijk op het terrein van de voetbal club DEM . Onze tegenstander was de club uit Alkmaar die we als laatste competitie wedstrijd met 4 – 2 hadden verloren .

In grote getale waren van beide verenigingen supporters hiernaar toegekomen om hun club te steunen . Assendelft heeft de laatste tijd de gewoonte om vlak na het begin signaal in de aanval te gaan en de score te openen en ook hier ging de vlieger op ; Ron v/d Valk deed dat met het hoofd . Edoch het was K.B. die even later de stand weer in evenwicht bracht en de 1 – 1 liet aantekenen  ,beide teams gingen daar  waar het kon in de aanval maar voor de rust kwam in stand geen verandering in . Het lukte Assendelft in de 55-ste minuut wederom als eerste de score te openen door een mooie actie van Jesse Schleepers . Ook nu weer was de vreugde van korte duur en even daarna was de stand  weer gelijk 2 – 2 . In de 90 ste minuut werd een eigen inzet van K.B. geannuleerd wegens een daarvoor een vermeend buitenspel van één Assendelver , alom twijfel en ongenoegen maar het bleef hierbij De verlenging viel gunstig uit voor het conditioneel sterkere K. B. en de eind uitslag weliswaar geflatteerd kwam uit eindelijk op 5 – 2  te staan . Complimenten voor ons Vlaggenschip: de rug rechten en drie extra wedstrijden vol strijd maar het beoogde resultaat werd in Beverwijk niet gehaald. Felicitatie waren voor Kolping Boys en wij wensen hun een succesvolle 1-ste klas competitie strijd.

Een trouwe toeschouwer