vv Assendelft nu ook in Gambia

6 november 2019 11:15

Het kan gebeuren dat u tijdens een vakantie aan “The smiling coast” van Gambia voetballers tegenkomt in het tenue van vv Assendelft. Tientallen voetballers uit het dorp Kuloro spelen hun competitie wedstrijden voortaan in het ons zo vertrouwde zwart-wit.

Gambia is een straatarm land in het Westen van Afrika. Voetbal is de volkssport en in elk dorp en stad zie je dan ook talentvolle en fanatieke voetballertjes hun spel spelen op een veld vol zand.

Na een vakantiebezoek aan Gambia, kregen mijn vrouw en ik de vraag of wij niet konden zorgen voor shirts voor de teams. Omdat onze zoon altijd bij vv Assendelft heeft gevoetbald, kwamen wij al snel terecht bij de materiaalmeester van vv Assendelft. We konden langs komen of er iets voor Gambia bij zat. Wij gingen uiteindelijk met zo’n 80 shirts in verschillende maten naar huis. Inmiddels zijn die allemaal verscheept en in het dorp Kuloro aangekomen.

Als dank heeft de vereniging in Kuloro voor ons een klein voetbaltoernooitje gespeeld waarin ze voor het eerst in het zwart/wit speelden. Bijzonder grappig om die enthousiaste spelers te zien rondrennen met namen van Dunnebier, Rijkhoff, Hiltex of De Watertoren op het shirt. Dat is dan toch een beetje het thuis gevoel. Uiteraard hadden we een beker meegenomen voor de winnaar van de match om het geheelnog meer aanzien te geven. Wat waren ze trots.

Wij willen vv Assendelft dan ook, namens onze jonge Gambiaanse vrienden, hartelijk danken voor hun gift. Het is supergoed terecht gekomen!!

Tegelijkertijd willen wij van de gelegenheid gebruik maken om een oproep te doen aan de trouwe lezers van de zwartwitter. De shirts zijn er nu, maar wat zou het mooi zijn als het tenue helemaal perfect wordt met zwarte shorts en vv Assendelft kousen. Nu is de aankleding onder de middel nog een ratjetoe.

Dus heeft u thuis nog zwarte sportbroekjes en vv Assendelft kousen liggen? Wij willen ze graag hebben en zullen er voor zorgen dat het in Gambia komt. Ook voetbalschoenen zijn van harte welkom. En als u een (al dan niet gebruikte) leren voetbal wilt doneren, zou dat fantastisch zijn. U kunt het afgeven op ons huisadres en ook komen we het graag bij u ophalen.

Met uw hulp kunnen we er voor zorgen dat vv Assendelft er ook in Gambia op en top uitziet. Aan hun voetbalspel zal het niet liggen, want dat is gepassioneerd, technisch en zeer sportief.